Índex d'article
ULL CRÍTIC: SORTIDA A AGRAMUNT DELS 2n D'ESO.
Pàgina 2
Totes les pàgines

Logo_DEFINITIU_ULL_CRTIC__octubre_2019_REDIMENSIONAT

SORTIDA A AGRAMUNT

Davant_lesglsia_dAgramunt

El proppassat dimecres 16 d’Octubre, l’alumnat de 2n d’ESO vam poder gaudir d’una sortida al poble d’Agramunt.

Aquesta sortida, organitzada per l’equip docent de primer cicle, es va dur a terme per potenciar la convivència entre uns i altres, i tant l’alumnat com el professorat vam poder aprendre moltes coses

Vam sortir de l’Institut molt aviat, a primera hora del matí, i un cop vam arribar a Agramunt ens van deixar una estona lliure per a esmorzar. Vam gaudir d’un gran parc on hi havia espais per jugar i descansar, i fins i tot vam poder conèixer alguns dels veïns d’Agramunt, que es van atansar per preguntar-nos d’on veníem i si ens agradava el torró.
Una estona després, ens vam dividir en dos grups i vam anar a visitar la fàbrica i el museu del torró i la xocolata, per una banda; i el refugi antiaeri de l'església de Santa Maria per una altra
Al museu del torró, vam conèixer la història d’un treballador de la fàbrica, i vam gaudir d’una presentació en forma de vídeo que ens va anar portant per diferents estàncies endolcides amb l’olor de la xocolata.
2n_ESO_sortida_agramunt__plaa

En la primera sala vam poder veure un vídeo que ens explicava els inicis de la fàbrica de Torrons Vicens, i vàrem poder observar l’antiga pedra de marbre on es molien els grans de cacau.

La segona sala ens parlava de la xocolata a la pedra, una de les especialitats de la gent d’Agramunt. Ens van explicar que la xocolata es va fer famosa a la fira de Santa Llúcia, que se celebra per nadal, a Barcelona.

En aquesta estança també vam poder veure simulacions dels aparells que es feien anar antigament per fer la xocolata, i vam aprendre que encara que la fàbrica s’hagi modernitzat la recepta per fer la xocolata a la pedra continua essent la mateixa.

A la tercera sala, ens van parlar del torró tradicional d’Agramunt, i ens van dir que és d’avellana, i que per donar-li un toc original el posen entremig de pa d'àngel.

En l’última estança, ens van parlar de les fires i els mercats on es ven el torró i la xocolata d’Agramunt i vam poder veure una simulació d’una paradeta de mercat.

Agramunt__davant_el_museu

En entrar a la fàbrica, ens van portar a una sala on vèiem, a través d’un vidre, com treballaven els operaris. En aquella sala també hi havia un audiovisual amb informació, però el que més va triomfar van ser els torrons i la xocolata que ens van deixar provar!

Al cap d’una estona vam poder anar a la botiga, on algunes persones van comprar torrons i xocolata per a la família.

Després d’acabar les visites, el grup que havia visitat l'Església de Santa Maria va anar a la fàbrica i el museu dels torrons, i el grup que havia visitat el museu i la fàbrica de torrons, va anar a l'església de Santa Maria.

Davant_lesglsia_dAgramunt

A l'Església de Santa Maria ens vam dividir en dos grups, i vam poder fer dues activitats.

Per una banda, vam visitar el refugi antiaeri que hi ha sota l’església, i vam aprendre que es va construir durant la guerra civil, quan Agramunt va sofrir diversos bombardejos.

Vam observar que el refugi, en estar construït sota una església té forma de creu, i vam veure que tenia tres entrades. El motiu pel qual van construir tres portes era el d’evitar que l'entrada es col·lapsés i, per tant, aconseguir que la gent entrés molt més ràpidament al refugi.

També ens van explicar que se sabia que a Agramunt hi havia més refugis, però que no es podien visitar ja que quan va acabar la guerra la gent va decidir tancar les entrades per tal d’intentar oblidar els mals moments que havien passat. De fet, el refugi de l’Església de Santa Maria el van trobar de casualitat.

Per altra banda, la Maria Mateus ens va explicar com estava feta l’església, i ens va fer veure que encara que s’havia començat en estil romànic, s’havia acabat en estil gòtic.

També ens va ensenyar a distingir quines parts eren originals i quines s’havien restaurat fixant-nos amb el color de la pedra. També vam veure que, encara que tot s’havia restaurat tal i com era antigament, hi havia una torreta que s’havia reconstruït fent anar l’estil actual.

La_balana_Agramunt

I ja per acabar, abans de tornar a l’autocar, vam visitar dos llocs monumentals d’Agramunt.

Un d’ells era una escultura en forma de balança equilibrada, on hi havia un tros de torró en una banda i un sac d’ametlles en una altra.

La Maria Mateus ens va explicar que aquesta escultura, creada per Josep Guinovart, volia representar que Agramunt sempre era una vila que estava equilibrada i en pau.

Espai_Viladot

Lo Pardal

Des de la secció de sortides i activitats de l’Ull Crític, pensem que ha estat una sortida molt interessant on hem pogut gaudir i aprendre.

Per una altra banda, voldríem proposar de cara a l’any vinent, que també ens quedéssim a dinar. Així, podrem visitar per la tarda el parc de Riella, ja que aquest any no ens va donar temps.
Parc_de_la_Riella__Agramunt

Tot i aquest petit detall, ens ho hem passat molt bé visitant Agramunt, i a més a més, hem après moltíssimes coses.