VIATGE A ITÀLIA · 4t d'ESO · 12-17 de març de 2019

ITALIA19-3

Dimarts 12

El dimarts 12 de març tots els alumnes de 4t d'eso vam començar el nostre viatge de fi d'etapa cap a Itàlia! Ens vam reunir a les cinc del matí a l'institut i vam anar amb autocar cap a l'Aeroport del Prat, on vam agafar un vol fins a Roma. Allà hi vam arribar sobre el migdia i ens vam traslladar amb autocar fins al nostre hotel. Un cop ens vam haver instal•lat, vam dinar i a la tarda vam visitar plaçes tan emblemàtiques com són la Piazza di Spagna i la Piazza del Poppolo. Finalment, a la nit, vam anar a sopar i després vam fer un passeig nocturn fins al Colisseu (Carla Miguel).

Dimecres 13

Eren les 8:30 del matí. El sol es deixava veure amb els primers raigs de llum en la fosca matinada. Vaig vestir-me amb força mandra i, tot seguit, vaig anar al menjador per esmorzar. A mitges amb el croissant i el tallat, vaig reunir-me amb tots els meus companys i professors a l'estació de tren. Ens disposavem a veure l'imponent Colosseu de Roma. És difícil expressar amb paraules la impressió que vam sentir en trobar-nos en mig d'una de les set meravelles del món modern. Les seves runes, la seva història, la complexitat arquitectònica amb què es va construïr... En fi, tot un plaer visual. Amb ganes de més, vam recórrer el Fòrum i la Piazza Venècia. Més cap al tard, després d'haver menjat en una de les típiques pizzeries del centre històric, el cel es començà a enfosquir. Tot i així, ens vam reunir a la Piazza Navona i, seguidament, ens vam topar amb una contundent pluja. De sobte, una onada de "mercantils" se'ns van atansar venent-nos paraigües i roba d'aixopluc... Així que no vaig tenir més remei que comprar-ne un. Cap al vespre, la pluja ja s'havia esvaït del tot. Afortunadament, vam poder sopar uns deliciosos macarrons amb tomàquet en un restaurant per estudiants. Finalment, vam tractar d'animar la nit en un dels bars prop de l'estació Termini. La música i l'ambient no s'adequaven a allò que els alumnes buscàvem , així que no hi vam estar massa estona. Així doncs, ens vam dirigir cap a l'hotel, amb les cames adolorides. Malgrat tot, havia valgut la pena. Encara ens quedava molt viatge per endavant (Dani Navas).

ITALIA19-1

Dijous 14

Dijous 14 va ser el nostre tercer dia a Itàlia i, igual que els darrers dies, el vam aprofitar al màxim. Vam aixecar-nos aviat per a, com he dit, no perdre temps i encaminar-nos quan abans possible a la ciutat del Vaticà. Vam arribar-hi amb metro, un transport ràpid i econòmic (ja es va notar prou amb la quantitat de gent que hi havia). Vam baixar a la parada indicada i, després de 15 minuts aproximadament caminant, vam arribar al Vaticà. La primera part del matí ens vam dividir en dos grups per a fer més amenes les explicacions i més còmodes per a tothom. S'ha de dir que a mi no m'encanta visitar museus, però reconec que aquest em va impressionar. Era ple d'escultures que per a mi eren perfectes, construïdes milimètricament i amb tots els detalls que necessita una estàtua per a apropar-se el màxim a la realitat. També vam visitar la Capella Sixtina i la Basílica. Igual que els museus, l'art i, en especial, les pintures, no són res que m'obsessionin; però davant aquelles parets plenes de colors i dibuixos de tota mena, vaig quedar meravellada. Sincerament, vaig sentir-me petita davant tot aquell repertori de pintures amb moltíssims significats, i totes aquelles figures perfectament dibuixades i
Després de la visita guiada vam reunir-nos els dos grups i vam tenir temps lliure per anar a dinar. Suposo que ja ho sabeu, i també suposo que ho ha explicat altra gent en altres dies, però és necessari recalcar la pasta que ofereixen en qualsevol restaurant, és boníssima!
Després de l'hora i mitja lliure vam reunir-nos tots en una mena de passeig bastant transitat, cosa totalment comprensible ja que és molt bonic i les vistes al fons del Vaticà aporten encara més bellesa al paisatge.
Els professors van col·locar-nos (als que volíem jugar) en una fila que ocupava tota l'amplada del passeig, i vam fer carreres "a caballito". S'ha de dir que hi ha gent que no va sortir il·lesa, però en tot cas no va ser res greu i totes les rialles i riures ho van compensar.
A la tarda vam passejar fins arribar a l'hotel, passant per llocs molt bonics i pel centre (Piazza Navona, Panteó, Fontana di Trevi...) i com cada dia, tenint una estoneta lliure.
Vam dutxar-nos i vam anar a sopar al restaurant que era a 10 minuts de l'hotel, tot i que la passejada es fes molt més curta del que era. Després de sopar vam anar a passejar per la ciutat per veure altre cop la Fontana di Trevi però ara il·luminada i al voltant de les dotze vam tornar a l'hotel; necessitàvem descansar, l'endemà ens esperaven molts més llocs i moltes més esperiències! (Maria Muñoz).

Divendres 15

El divendres 15, vam traslladar-nos des de Roma fins a Florència. Vam esmorzar i alguns professors havien anat a còrrer molt de matí. Vam deixar l'hotel Siracusa. Vam fer una parada a Siena, una ciutat que d'entrada pot semblar el típic poble de la Toscana, petit i acollidor, però a mesura que et vas apropant al centre, t'adones que és força gran. Vam arribar a la "Piazza del Campo", i vam veure l'immens Duomo de Siena, dedicat a Sta Assumpció. Ens van explicar que un cop cada any, es feia una celebració en la plaça, que consistia en emplenar-la de sorra i posar una sèrie d'obstacles, per tal que més tard cada barri de la ciutat presentés un cavall amb el seu genet, i fessin una cursa. El que guanyava tenia el dret a anar clamant amb el cavall guanyador a tots els barris "Palio!" que voldria dir "foteu-vos". Com que aquesta cursa és molt important, tant el cavall com el seu genet tenien guardaespatlles perquè els altres competidors tendien a fer trampes i enverinar-los. Vam dinar allà i després vam ballar el "swish swish" a la plaça.

Vam tornar als autobusos i ens vam dirigir cap a Florència. Ens vam instal·lar a l'hotel Basilea, molt millor que l'anterior, i vam anar al restaurant a sopar, a uns 20 minuts caminant d'on ens allotjaven. Al tornar, volíem anar a una zona de pubs i bars, però com que estava plena a vessar i hi havia molt universitari, vam decidir tornar a l'hotel a dormir (Jordi Baró).
ITALIA19-2
Dissabte 16

El dia 16 ja estàvem completament instal·lats a Florència, així que vam dedicar tot el dia a visitar la ciutat. Ens vam despertar sobre les 8 de matí, com de costum, per tal de que a les 9 estiguéssim llestos per anar a fer una mica de turisme. Vam començar anant al mirador  Piazzale Michelangelo  des del qual és tenia una vista panoràmica de tota la ciutat. Tot seguit vam anar a visitar el Ponte Vecchio, el pont més emblemàtic de la ciutat. A continuació vam fer un recorregut des del pont fins al Duomo passant per la Galeria degli Uffizi i el Palazzo Vecchio, realment eren mol bonics i impressionants. Un cop arribats al Duomo el vam observar una mica per fora i els professors ens van donar  temps lliure per a que poguéssim anar a dinar, passejar tranquil·lament per la ciutat, comprar alguna cosa... Quan ja havíem recarregat les piles, per la tarda, vam anar amb una plaça a realitzar algunes de les proves del famós Quizz Montsuar i tot seguit vam visitar un mercat que hi havia allí al costat fins que vam anar a l’hotel, ja que ens havíem de preparar perquè aquella nit tothom qui volgués podia anar a la Disco (Isaac Ramirez).

Diumenge 17

L’últim dia ens vam despertar amb un nus a la panxa, ja que era el dia que posaria fi a la nostra ruta. Cadascú va fer-se la seva maleta i després d’haver esmorzat vam anar amb autocar fins a Lucca: un petit poble acollidor, que ens va mostrar els seus encants mentre pasejàvem pels seus carrers plens d’història. Començant per la Piazza de St. Pietro, i vam caminar fins trovar-nos Il duomo, una catedral que tot i ja haver-la vist a Siena i a Florència, ens va sorprendre de nou. Vam continuar fins contemplar les dues torres de Lucca: la torre Guinigi; famosa pels arbres que habiten al seu capdamunt, i la torre del rellotge, que es pot reconèixer pel rellotge que hi ha just abans del seu teulat. Finalment, vam acabar la visita a Lucca, a la plaça de l’amfiteatre.

Quan tots els viatgers montsuarins, vam estar dinats, vam empendre el nostre camí fins a Pisa, on la piazza di miraculi ens va deixar bocabadats, sobretot quan vam contemplar la famosa torre inclinada (Gal·la Daviu)

FOTOS DE LA SORTIDA

Darrera actualització (dimecres, 20 de març de 2019 17:24)