Per començar, ens agradaria dir que aquesta vivència no es pot explicar amb paraules, però intentarem transmetre al màxim les sensacions viscudes a Gàmbia. Al recordar aquest viatge, ens venen a la memòria un maremàgnum d'emocions i records.

Gambia_Grup2

Vam sortir el dia 16 de febrer a les 11:30 de l'institut. Vam carregar les motxilles i vam posar rumb a l’aeroport del prat. A les 15:00 vam arribar a l’aeroport i a les 16:00 vam agafar l'avió. El primer dia vam dormir a la capital i pel matí vam agafar la furgoneta, preparats per a 7 hores de furgoneta. El mateix dia per la tarda, a les 19:00, vam arribar a Bajakunda i ens vam preparar per sopar. El primer matí vam anar a visitar el poble, amb la sort de coincidir amb una cerimònia del can córan. El mateix matí vam anar a conèixer el alcalde del poble. Per la tarda, vam anar a veure un poblat de baobabs. Cada dia fèiem una visita, de les quals es poden destacar la visita al hospital, la visita al poblat Fula o la cooperativa de dones de Baja Kunda. Un altre dia vam caminar 1 hora per arribar al riu i fer una excursió amb barca.

Gambia_Grup1

L'últim dia vam anar sense previ avís a l'escola, en una estona morta que se’ns havia quedat abans e dinar, i vam trobar uns nens al pati. Ens vam posar a jugar amb ells, i ens van explicar uns jocs de mans que sabien fer. El dijous per la tarda ho vam deixar tot enllestit per tal de que al dia següent poguéssim marxar a les 6:30 del matí. Tal com havíem previst, vam sortir a aquella hora, i no vam parar fins a les 8, a esmorzar. Després d'aquella parada, vam seguir a la carretera fins a les14:00 que vam arribar a la capital. El últim dia el vam passar a un hotel, i a la una del migdia següent vam agafar l'avió de tornada. A les 00:00 del diumenge vam arribar a l’aeroport del prat, i els pares ens van fer una rebuda no esperada i molt xula. Per damunt d’això ens quedem amb el bon clima i bon rotllo que transmetien els habitants de Bajakunda. Ens van marcar cada un dels seus somriures, cada una de les seves paraules. Estem molt agraïts de la seva rebuda i de la seva amabilitat.

Gambia_Grup3

Per finalitzar, ens agradaria agrair a  Alpicat solidari per oferir-nos aquesta experiència, a les professores acompanyants per tot el seu escalf i mà ferma que van donar al grup. Gràcies a la Mariola per el seu suport. També volem donar les gràcies al Dawda per preocupar-se de nosaltres i cuidar-nos com ho haurien fet dels seus propis fills. Gràcies a l’Enric i al Javi per acompanyar-nos en l'experiència de la nostra vida. Moltes gràcies a tots vosaltres de cor.

Esperem tornar-hi aviat Bajakunda!!

Nuari

Fotos del viatge (properament...)

Darrera actualització (dimecres, 6 de març de 2019 21:35)