Del 24 al 27 d’abril, l’alumnat de 3r d’ESO ha realitzat l’esperat viatge al País Basc! Es tracta d’una sortida nova al nostre centre i que està pensada com una transició entre les sortides més lúdiques de 1r cicle (dins de Catalunya) i els viatges més turístics a destins més llunyans dels cursos superiors. La idea era combinar convivència, esport, natura, turisme i cultura i, per les valoracions de l’alumnat, el viatge els ha agradat molt!

Sortíem el dimarts 24 ben matí per anar directament a Bilbao. Després d’un recorregut pel casco viejo i la Plaza Nueva vam vorejar la ria cap al Guggenheim per fer una interessant visita amb audioguia pel museu. Al vespre ens vam instal·lar a l’Alberg Moana (a Urdúliz), típica casa rural vasca regentada per la simpàtica amfitriona, la Sra.Puri!

Euskadi01

El dimecres 25 tocava fer una mica d’activitat física i, per grups, ens vam desplaçar a la Platja Barinatxe (a Sopelana) per fer uns tallers d’introducció al surf. Aquest esport, molt popular a la zona, va entusiasmar els nois i les noies. Per la tarda ens vam apropar a la famosa ermita de Gaztelugatxe però, malauradament, el camí estava tallat per uns desprendiments recents. Malgrat això, però, vam poder veure-la des del mirador i vam aprofitar la resta de la tarda per visitar Bermeo.

Euskadi02

Euskadi03JPG

El dijous 26 ens vam desplaçar fins a Donostia i vam fer un recorregut comentat (amb dues guies locals) realment interessant per tota la ciutat; primer amb l’autocar i, després, a peu ja només pel casc antic. Al migdia vam tenir una mica de temps lliure per passejar i per provar algun dels típics pintxos! Per la tarda vam tornar a l’alberg per la costa de Guipúzcoa i  vam parar a la bonica població de Zumaya. Aquí ens vam apropar a la platja per observar els espectaculars penyasegats anomenats flysch i per gaudir de les impressionants vistes de la costa.

I per completar el viatge, el divendres 25 vam fer parada a Vitoria per conèixer (en una altra interessant visita guiada) la part antiga d’aquesta senyorial i verda ciutat, capital del País Basc. Dinar ràpid i viatge de tornada per arribar al vespre a Lleida, cansats però contents i plens de bones vibracions!

Euskadi04JPG       Euskadi05

FOTOS

Darrera actualització (dissabte, 5 de maig de 2018 17:35)