18, 19 i 20 de març: Lleida, San Remo, Pisa, Lucca i Florència

El dissabte 18 de març va començar el nostre viatge. A les 6 del matí sortíem des de l’Institut. Vam parar dues vegades, una per esmorzar i l’altra per descansar, abans de la parada a prop d'Arles per menjar. Després de dinar vam continuar el viatge fins arribar a Mònaco i ja eren les 6 de la tarda aproximadament. Un cop allà vam anar a veure el mirador, on gairebé no es veia res perquè no feia gaire bon temps i el cel estava ple de núvols. Cap a les 7:30 vam arribar a San Remo i ens vam instal·lar a l’hotel Belvedere. Vam sopar al mateix hotel i després vam anar a donar una volta pel centre de la ciutat on ens van deixar una petita estona lliure.

PISA

Al dia següent, el 19 de març, ens vam aixecar molt aviat, vam esmorzar a l’hotel i sobre les 8 del matí, vam marxar per anar cap a Lucca. Allà vam visitar el recinte històric i també vam dinar per la zona de la curiosa plaça de l’amfiteatre. Després de menjar vam tornar a pujar al bus per anar cap a Pisa. A Pisa hi vam estar poca estona, només per visitar la Torre inclinada, el Baptisteri i fer les fotos de rigor. Després vam continuar el nostre viatge amb bus per anar cap a Florència. Un cop allà ens vam instal·lar a l’Hotel i vam anar a sopar al restaurant Fantasia a prop de l’hotel. Després de sopar, vam anar a veure de nit el centre de la ciutat: la Piazza Signoria, el Ponte Vecchio i l’espectacular Duomo il·luminat de nit!

Al dia següent, 20 de març, ens vam aixecar una mica més tard i vam esmorzar a l’hotel. Després vam anar cap al centre de la ciutat on teníem una visita guiada de 3 hores de tot el que havíem vist la nit anterior. Sobre la una del mig dia es va acabar la visita; llavors vam tenir temps lliure per anar a dinar i per estar per la ciutat durant la tarda. A mitja tarda, vam quedar a prop del Duomo per tornar a l’hotel. Un cop a l’hotel vam anar a sopar al mateix restaurant de la nit anterior i també vam sortir per la nit fins les 12 aproximadament però aquest cop per la zona més propera a la plaça del davant de la Santa Croce.

Desirée González 4t ESO A

21, 22, 23 i 24: Siena, Roma i vaixell

El dimarts dia 21 de març després d’esmorzar a l’Hotel de Florència i fer les maletes, vam pujar a l’autocar direcció Roma. A mig camí vam parar a Siena per visitar el centre històric i vam anar a dinar a la famosa Piazza del Campo al centre de la ciutat després de visitar el Duomo. Un cop vam haver acabat ens vam tornar a reunir tots i vam continuar la ruta.

Roma

Després d’unes hores de carretera, que s’ha de dir es van fer una mica llargues, finalment vam arribar a l’Hotel Champagne Palace de Roma on ens hi vam instal·lar. Un cop vam estar tots distribuïts vam anar a sopar amb un restaurant proper i vam anar a donar un tomb abans d’anar a dormir. Ens va impressionar veure el Coliseu de nit i ens vam apropar a la Fontana de Trevi, plena de turistes, a fer-nos fotos.

A l’endemà, el dia 22, durant tot el matí vam anar a visitar el Coliseu i el Fòrum Romà, amb l’ajuda del nostre guia; un simpàtic italià que parlava català!

Vam dinar a la Piazza Navona i vam tenir una estoneta lliure per comprar, mirar, investigar... per la zona de la Via del Corso, després de visitar tots junts l’impressionant Panteó i passejar per la Roma barroca. A la nit vam sortir de nou a donar una volta, aquest cop a la Piazza d’Spagna i després cap a l’hotel.

El dia 23 al matí vam sortir de Roma cap al Vaticà, vam fer una vista guiada pels Museus Vaticans, la Capella Sixtina, la Basílica i ens vam estar una estona al bell mig de la plaça veient l’ambient i la panoràmica de la façana i la cúpula. Vam tornar a tenir una mica de temps lliure per dinar pel voltant i acabar de fer les darreres compres i regals.

A les 5 de la tarda vam agafar l’autocar cap al port de Civitavechia per pujar al vaixell que ens duria cap a Barcelona. Vam estar tota la nit de ruta. L’últim dia vam passar tot el matí al vaixell amunt i avall i a la tarda sobre les 6 vam arribar al port on vam tornar agafar l’autocar que, en poc més de dues hores, ens retornaria a Lleida per retrobar-nos amb les nostres famílies.

La veritat es que ha estat una experiència magnífica poder compartir aquesta setmana amb els nostres companys/es i amistats podent veure coses tant espectaculars i impressionants mentre rèiem i ens divertíem.

És cert que els desplaçaments es van fer llargs a estones, però van valdre la pena.

Ha estat un viatge que mai oblidarem.