Per acabar el curs ben avinguts i oxigenats, els dies 15, 16 i 17 de juny, alumnat i professorat de 1r ESO, vam fer una sortida de convivència a la Vall d'Aran.

El primer dia, l'autocar ens va portar al Pla de Beret a 1860 metres d'altitud. Allà vam començar la caminada, i tot observant el paisatge d'alta muntanya, els ramats de vaques i de cavalls que pasturaven, i el naixement de la Noguera pallaresa, vam arribar al Santuari romànic de Montgarri, situat al marge esquerre del riu a 1645 m d'altitud. Havent dinat i esquivant la pluja vam emprendre la tornada cap el Pla. Van ser uns 12 km de trajecte a peu, que ens quedaran ben guardats a la memòria!

Salardu

A la tarda ens vam instal·lar al refugi-xalet Juli Soler de Salardú: habitacions, dutxes, encarregats de taules, sopar, gimcana nocturna pel poble, nit, llevar-nos, esmorzar, i ... cap a Les.

El dimarts vam passar el dia al Parc d'aventura NaturAran de Les. En els circuits groc, verd i vermell, vam treballar la concentració, la superació de dificultats, i vam agafar confiança per vèncer la por i tirar-nos per la tirolina gegant. En el tir amb arc, vam exercitar l'atenció i la perseverança. El volei, el futbol, el futbolí i el billar, ens van fer gaudir de la bona companyia mentre queia la pluja.

Al vespre, els cims de les muntanyes del voltant van aparèixer ben emblanquinats, i després de sopar, el menjador i el jardí del refugi es van transformar per gaudir de la música i del ball a la llum de la Lluna.

Dimecres amb un cel net i un sol brillant, vam anar a descobrir la fauna salvatge de les muntanyes del Pirineu, acompanyats pels guies del parc. A l'AranPark de Bossòst, hi ha un recorregut d'unes dues hores de durada que permet observar diferents espècies d'animals en semi-captivitat. Vam veure llúdrigues, voltors, mussols, daines, cabirols, cérvols, isards, muflons, llops artic i gris, una parella d'ós bru amb les seves tres cries nascudes al parc el mes de febrer, una parella de linx i les marmotes. Durant el recorregut podíem observar de ben aprop i tocar la flora pròpia del pirineu, i la visita final al centre d' interpretació ens va ajudar a posar nom a tot allò que havíem vist.

Al matí ja havíem deixat les habitacions endreçades, i després d'un suculent dinar al refugi vam tornar cap al calorós pla de Lleida.

Van ser tres dies refrescants i relaxants després d'un curs molt intens.

Gràcies a tots i totes els que els heu fet possible!